reklama

Kresťania a prachy.

Je ťažké pochopiť, prečo v živote niektorých ľudí hrajú tak významu rolu práve PENIAZE. Obzvlášť v prípade ľudí, ktorí sa verejne a „hrdo“ vyhlasujú za najlepších kresťanov v meste. Rozhodol som sa podeliť o jednu názornú ukážku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

 Vlastním s ex-manželkou po rozvode neobývaný byt. Nikto v ňom nebýva od konca 2015. Ex-manželka z neho odišla 31.8.2015 a ja koncom toho istého roka. Nemal som na výber. Ex sa dala rozviesť a rozvod nadobudol právoplatnosť v júni 2016 (čiže po viac ako polroku). V 4-izbovom spoločnom byte v paneláku sa bývať nedá. Často tam chodila mestská polícia zneužívaná na tieto účely mojím ex-svokrom, poslancom za mesto Považská Bystrica, Františkom Martausom (KDH). Zneužívanie má rodinný charakter, nakoľko náčelník mestskej polície Považská Bystrica Lieskovský je rodina ex-manželky. Byt je ale v podstate neobývateľný aj z iných dôvodov. Môj ex-svokor, škrtič ľudí, mi tam odstavil kúrenie. Nejako zabetónoval termostaty v polohe vypnuté, aby ma z bytu na zimu vyhnal a podarilo sa. Na katastri je byt vedený ako spoločné vlastníctvo dvoch ľudí, mňa a exmanželky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Takýchto problémov je veľa a pritom je to ľahko riešiteľná vec. Už v roku 2015 som navrhoval ex-manželke, spoluvlastníkovi, aby sme byt predali, alebo ho dali aspoň do prenájmu. Odmietla. Žiadal som ju teda o dohodu o platbách za nájom, načo mi odpovedala emailom v zmysle ´však máš dosť peňazí, tak si to plať sám.` Vo vysporiadaní bezpodielového majetku manželov po rozvode, ktoré sa ťahá už druhý rok a bude sa ešte ťahať mnoho rokov, si exmanželka nárokuje do osobného výlučného vlastníctva celý byt. Mne chce veľkodušne nechať 11 rokov staré a poruchové auto Škoda Fábia :-( (možno aj preto je na mňa taká dobrá, že ona sama vodičák nemá).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Problém je v tom, že exmanželka, a teda spoluvlastník nášho bytu, roky odmieta platiť spoločný nájom, a to i napriek tomu, že byt jej možno celý pripadne do osobného vlastníctva. Nájom teda od 2015 do dnes platím iba ja. Donedávna som neplatil úplne celú sumu nájmu, platil som tak, ako vládzem. Mám aj iné výdavky za svoj vlastný nájom v inom byte. Avšak z dôvodu, že druhý spoluvlastník roky neplatí nič, dlh narastal. Dostal som nedávno z Okresného stavebného bytového družstva Považská Bystrica výzvu na zmier, čakala by nás exekúcia.

 Je smutné, že iba ja musím platiť za byt, ktorý možno nebude môj a nemám ani možnosť obrany. Na druhej strane, exmanželka býva, dokonca zadarmo, v byte u sudcu Jankovského (jeho žena je vedúca sociálnej kurately, preto mám ešte mnohé iné starosti). Nuž ale, treba ich pochváliť, našli legálnu cestu ako platiť sudcovi peniaze bez toho, aby boli obvinení, že ide o úplatok. Šikulky! Ak teda moja ex býva u podpredsedu okresného súdu zdarma, je nepochopiteľné, že nevládze platiť aspoň polovicu nájmu za náš spoločný neobývaný byt, ktorý bude možno iba jej. Naopak, ja, čo by som možno morálne nemal platiť nič, platím nie len svoj diel, ale už aj jej diel (aby nedošlo na exekúciu).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Vysporiadanie vlastníckeho vzťahu k bytu bude na súde dlho trvať. Okrem iného aj preto, že súd začal preverovať asi 6 tajných bankových účtov mojej „chudobnej“ exmanželky, plus nejaký, tuším belgický fond. Exmanželka si tam roky ulievala financie z nášho rodinného rozpočtu, i keď na súde tvrdí, že tie účty patria neformálne jej otcovi, a preto by nemali byť súčasťou BSMka (bezpodielového vlastníctva manželov). Iste je tam mnoho hotovostných vkladov a nepochybne sa pán poslanec mestského zastupiteľstva Považská Bystrica František Martaus a zároveň riaditeľ ústavu, kde je zriaďovateľom Trenčiansky samosprávny kraj, snažil skryť svoje „extra hotovostné príjmy“. Napriek bohatstvu i tajným účtom, ktoré ex nechcela priznať ani na súde a klamala o nich, či belgickým fondom, je povinná platba polovice nájmu za spoločný, i keď neobývaný, byt pre ňu vážny problém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Za dva roky som zaplatil značnú sumu nájmu za spoločný neobývaný byt, exmanželka ani cent. Napriek tomu za ten čas dlh pomaly narástol na 800 – 900 € a Okresné stavebné bytové družstvo začínalo vec riešiť prípravou podania na súd. Hrozilo by tak obom spoluvlastníkom exekučné konanie a mohol by som tak spadnúť, i bez mojej viny, do vážnych problémov. (To, že jeden platí a druhý nie, nezastaví exekúciu voči tomu platiacemu - mne. Bolo by to na rozhodnutí súdu, a teda by bolo otázne, ako by to dopadlo. Kvality nášho považskobystrického okresného súdu sú už verejne známe.)

 Ešte v roku 2016 som požiadal súd o neodkladné opatrenie, kde som žiadal, aby súd zaviazal oboch spoluvlastníkov bytu platiť rovným dielom nájomné. Je to síce zákonná povinnosť, ale ex zákon ignoruje. Požiadal som teda o súdne rozhodnutie, nevedel som, ako inak donútiť človeka rešpektovať zákon. Uviedol som dôkazy, že ja platím a druhý spoluvlastník vôbec nič. Súd mi nevyhovel, ich záver bol, že povinnosti, ktoré sú dané zákonom, nie je možné uložiť súdnym rozhodnutím. Zároveň ale Krajský súd v Trenčíne súd zdôraznil, že povinnosť dvoch spoluvlastníkov platiť za nájom spoločne a nerozdielne je daná zákonom.

 Byt je neobývaný od konca roka 2015. Rozvod bol právoplatný v júni 2016. Od júna 2016, čiže od rozvodu, ak platím časť nájmu, ide o platbu z mojich výlučných prostriedkov. Už sme viac ako rok s ex-manželkou cudzí ľudia. Bohužiaľ, so stále nedoriešenými spoluvlastníckymi vzťahmi...

 Neostalo mi teda nič iné, iba si od rodiny zase požičať peniaze, skoro 1000 € na úhradu nájomného aj za druhého spoluvlastníka a pripraviť si ďalších pár stovák eur pre podanie na súd. Zákon o upomínacom konaní hovorí v §10 jasne, ak si ho ex nepreberie, buď to dám opäť na súd, alebo sa platobný rozkaz stane neplatným! Takže ten, kto si poštu nepreberie, to má jednoduchšie, ako písať odpor voči platobnému rozkazu a platiť za to ešte aj poplatok. Takéto platobné rozkazy sa teraz doručujú cez políciu, lenže, pošle súd policajtov za dcérou mestského poslanca??? Uvidíme... (mimochodom, teraz býva u toho sudcu, čiže SNP 1471/116)

Obrázok blogu

----------

 Krátko odbočím. Musím sa pochváliť, aká som významná osobnosť našej spoločnosti a ako je to nespravodlivé voči zvyšku Slovenska. Obyčajným ľuďom nedoručuje listy polícia, mne bežne. Roky si síce poštu preberám behom 1-2 dní, ale napriek tomu mi už fízli doručovali poštu aj do práce (keď som si ju raz neprevzal hneď v prvý pracovný deň), ale boli aj doma, keď som bol chorý a ležal som v posteli. Vtedy mi vyšetrovateľka mjr. Melicharová Martina oznámila, že i keď som chorý, ak neprídem na políciu, tak mi dajú mastnú pokutu. Chodím, žiaľbohu, posledné už viac ako 2 roky na políciu často, lebo mám ex-svokra šialeného poslanca. Tí fašisti z polície išli dokonca za mojim lekárom hrabať sa do mojich lekárskych záznamov, na čo nemajú právo. Podpísaná práceneschopnosť od lekára im nestačila, chceli detaily zo zdravotnej karty. To, že som mal teploty a bol som lekárom vypísaný, si overili, zrejme chceli nájsť aj iné moje choroby, nech majú potom čo zneužívať na súde. Hitler by mal z ich „policajných“ praktík radosť, klobúk dolu...

 Ale je to nespravodlivé! Chýba tú rovnosť! Rodina mojej ex-manželky je slávna a uznávaná, v médiách i v kostole. Moja ex-švagriná Simonka je TOP kresťanská speváčka, denne spieva na Slovenskom rozhlase či iných rádiách. Prečo štát neposkytuje rovnaké služby aj takýmto slávnym ľuďom, ktorí sú na rozdiel odo mňa iste veľkým prínosom pre spoločnosť?!? Veď, keď niekto odmieta prevziať platobný rozkaz, tak prečo mu nepomôcť a nedoručiť mu ho rovnakým spôsobom ako mne? Aj keď iní nie sú asi tak slávni ako ja, mali by mať rovnaké možnosti. A pritom súd to ani nemusí prácne doručovať cez chlpatých. Náš okresný súd predsa dobre vie, že osobu, ktorej nevedia doručiť poštu, predvoláva na iné konanie, a teda stačí, keď niekto zo súdu zbehne aj v papučkách 2 minútky pred naplánovaným pojednávaním a doručí poštu osobne, napríklad 6.12.2017. Ušetrí sa tak aj poštová známka, čo je v súlade so zásadami hospodárnosti!

----------

 Ak sa to bude naťahovať, súdne trovy pre neúspešnú stranu môžu narásť až do výšky ako je samotné nájomné, takže to vôbec nie je sranda. A o tom, aké prepojené vzťahy má moja ex-rodina na Okresnom súde v Považskej Bystrici (OS PB), kde zákon porušuje i sám jeho predseda, sa dá dočítať viac aj na iných miestach, aj v iných blogoch.

 Ostáva mi už len čakať, ako to dopadne. Normálne je jasné, že by som mal prípad vyhrať a súd by mal donútiť druhého spoluvlastníka zaplatiť pol nájmu a uhradiť všetky súdne trovy. Ide predsa bez pochýb iba o nezodpovednosť alebo skôr arogantnosť spoluvlastníka bytu. Avšak kvôli úrovni OS PB mám zaiste dôvod báť sa. A smola je, že to dostala zase tá sudkyňa Krivulčíková,

Obrázok blogu

sudca, čo v prípadoch s mojím menom za posledné roky ešte nevydal rozhodnutie, ktoré by Krajský súd v Trenčíne nemusel úplne zmeniť, a zároveň sudca, ktorý má najradšej nezákonne získané spisy mimo systém náhodného výberu (viac nabudúce). Proste ma tam nemajú radi, netuším prečo :-). Hlavne predsedníčka i podpredseda nášho súdu. Predsedníčka najlepšieho súdu na Slovensku na mňa podávala aj trestné oznámenia, tuším až dve. A pritom skutočnosť, že ona sama zrejme pácha trestnú činnosť zatiaľ nijako nerieši ani Súdna rada, ktorej som doručil svoje podanie. No, a zase podpredseda nášho súdu poberá každý mesiac tie „platby za služby“ od rodiny exmanželky.

 Vrátim sa ale k pointe tohto príbehu. Súdy a právo nefungujú, žiaľbohu. Kde sa ale stratila slušnosť a morálka? Hlavne v tom „kresťanskom svete“?

 Exmanželka je zo silne kresťansky založenej rodiny. Ich predvádzanie a vysedávanie v kostole vždy v prvých laviciach má najvyššiu prioritu – proste považskí farizeji. Že to tej mojej ex vôbec svedomie dovolí? Neoprávnene nárokuje na celý byt v rozvodom konaní a nie je schopná platiť ani len polovicu nájmu za ten byt! A ja budem nakoniec za hlupáka, čo celý čas platil, len aby nedošlo na exekúciu, a ak mi byt neostane, tak som jej vlastne zafinancoval celé vlastníctvo toho bytu – čisté a bez exekúcie...

 Moja exšvarginá z rodiny týchto svätuškárov to najlepšie vystihuje vo svojej piesni „normálny život“. Až na to, že z textu piesne nikto nepochopí, čo za zvrátený „normálny život“ to oni myslia. Ale chápem, že úprimnosť hry na kresťanov nie je podstatná. Hlavne, že to dobre sype pri predaji CDčok...

PS: K tým peniazom posledná poznámka. Exmanželka podala návrh na rozvod v roku 2015. Potom previedla 6,1tis + 1,3tis € na účet svojho otca Františka M. (dôkaz je výpis z účtu - nižšie). Požiadala o rozvod, rozviedli nás, ale nezaplatila ani len poplatok za rozvod 66 €. Požiadala sudcu o odpustenie poplatku, že nemá čo jesť, nemá na rozvod :-(. Poplatok jej odpustili! A mne potom po 1,5 roku napísal súd z Bratislavy v rámci vymáhania poplatkov, že im ja dlžím 60 € za rozvod, lebo exmanželka to neplatila, tak musím ja. A pritom mne na rozvode takú informáciu vôbec nedali, dozvedel som sa to až nedávno, že im vraj 1,5 roka dlžím. Ako vždy ide v prvom aj poslednom rade len o tie PENIAZE... ale veď čert ich ber, pre niektorých ľudí sú na svete aj iné hodnoty... ja by som dal neviem čo za to, keby som zas mohol vídať svoje deti... :-(

Ľudovít Hajduch

Ľudovít Hajduch

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Do 2015teho som bol bežný všedný človek, rodina, 2 deti, práca. Dnes som rozvedený, nie z mojej vôle, a voľný čas musím tráviť obranou voči množstvu trestných či iných udaní namiesto hrania sa s mojimi deťmi, ktoré už viac ako rok nemôžm vídavať. (rovnako ich nemôžu vídavať starí rodičia, či strýko, či sesternice) A to napriek tomu, že mi súd už troma rozhodnutiami určil pravidelný čas na stretávanie sa s nimi, ex-manželka je proti.Nemám známosti, nemám peniaze, ale verím v slobodu slova a spravodlivosť. Až na to, že som už vytriezvel z toho, či tieto hodnoty ako aj zákon fungujú v Považskej Bystrici. Raz snáď budú... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu