reklama

Klamári na prezídiu policajného zboru

Väčšina ľudí nedôveruje polícii a myslím, že právom. A prečo by aj mali, keď okrem potierania trestnej činnosti začalo vedenie polície už aj celoplošne cenzurovať, verejne klamať, proste preukazujú, že ich svojvôľa nemá hraníc.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

 -------------

 Väčšina ľudí nedôveruje polícii a myslím, že právom. A prečo by aj mali, keď okrem potierania trestnej činnosti začalo vedenie polície už aj celoplošne cenzurovať, verejne klamať, proste preukazujú, že ich svojvôľa nemá hraníc. To svedčí o totálnej ignorácii obyvateľstva, dávno už nejde o snahu pomáhať a chrániť.

 Základný problém v slovenskej polícii je skutočnosť, že policajti nemôžu slobodne konať. Ako oni sami hovoria „ryba smrdí od hlavy“. Ďalší problém, o ktorom sa zatiaľ vie menej, je, že vedenie polície celoplošne cenzuruje akékoľvek negatívne nálady spoločnosti na ich prácu, ich kauzy a podobne. Je to nový spôsob ochrany verejnosti pred tým, aby spoznala pravú tvár súčasného vedenia polície.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Ukážem vám moju skúsenosť s policajnou cenzúrou informácií, a hlavne upozorním na prízemné lži vedúcich pracovníkov polície. Pán Tibor Gašpar sa nedávno na tlačovej konferencií chválil tým, ako chce byť polícia bližšie ľuďom a že aj založenie ich facebookovej stránky (https://www.facebook.com/policiaslovakia/) má tomu pomáhať. Niečo podobne riešili aj ŠTBáci, vtedy ešte nebol facebook, ale boli „dobrí susedia“.

 Skúste napísať opakovane niečo kritické na stránku polície na facebooku! Samozrejme, bez vulgarít, slušne a uvidíte, čo sa stane. Možno nie vždy príde výmaz komentáru (polícia tam takticky ponecháva občas i jemne kritický názor), ale príde zablokovanie danej osoby, aby už viac táto osoba nemohla na danú stránku nič kritické písať. Mazanie niektorých kritických príspevkov na facebookovskej stránke polície si môžu pozorní čitatelia všimnúť, ale o zablokovaní týchto ľudí, často oznamovateľov nekalých policajných praktík, sa už nemajú ako dozvedieť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Facebook stránku polície poznám už dlhšie a viackrát som si všimol, že keď sa tam niekto na niečo sťažoval, či už poukazoval na branie úplatkov konkrétneho policajta, alebo na zbabranú vyšetrovačku či nevykonanie ani len základných úkonov pre odhalenie oznámenej trestnej činnosti, tak po pár sekundách, keď som aj ja chcel zareagovať na daný komentár, mi facebook oznámil, že daný komentár už neexistuje. Nuž, ktosi ho zmazal a nemyslím si, že sám autor. Sám som sa na ich stránke kriticky vyjadril ohľadom niektorých zločineckých praktík polície a bol som zvedavý na obsah a odbornosť ich odpovede až na to, že namiesto nej prišiel výmaz a blokácia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Na druhej strane, povýšenecké komentáre slovenskej „polície“ voči občanom sú úplne v poriadku. Dám jeden príklad, komentár k článku Advokát mafiánov vytlačil z hrádze cyklistu a vulgárne mu nadával, problém, ktorý síce polícia nevyrieši, ale aspoň ho z pozície moci okomentuje.

Obrázok blogu
(zdroj: Polícia SR)

 Z odpovede pracovníka PZ SR na vecný postreh občana sa dá iba vydedukovať absolútna neschopnosť prijať negatívnu spätnú väzbu, a namiesto konštruktívnej odpovede sa občan dočká len dehonestujúceho osočenia. Smutné, však?

 Ohľadom celoplošnej policajnej cenzúry som teda poslal na Ministerstvo vnútra žiadosť o nasledovné informácie:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

A prišla mi táto odpoveď, celé znenie si môžete stiahnúť tu:

Zhrniem ich odpovede:

 Bod 1, K zverejneniu mien osôb, ktoré robia posttotalitnú cenzúru na polícii / Ministerstve vnútra mi oznámili, že zoznam daných osôb mi nedajú (odôvodnili mi to ešte aj extra druhým odôvodnením, celé znenie tu.) Osobne sa nazdávam, že takáto práca sa prideľuje asi tým najneschopnejším zamestnancom, ktorých na dané miesto dosadil nejaký vplyvný posttotalitný pohlavár... Čo sa týka výšky ich platov, asi si sami urobíte predstavu, keď ich mená odmietli zverejniť, možno by sa zistilo, že dotyčné osoby nemajú ani strednú školu... v tomto sa polícia od totalitných čias nezmenila - na prácu cenzora treba nájsť vhodné amorálne typy. Slušný človek im to robiť nebude.

 Bod 2, K zverejneniu zoznamu všetkých zablokovaných osôb, možno desaťtisíce, možno státisíce, mi odpísali, že mi taký zoznam nedajú, lebo ho vraj nemajú :-) No, buď je to prvá dokázateľná lož od pána magistra Ivana Netíka z tlačového odboru alebo len totálna neznalosť vymožeností sociálnych sietí (ale tomu sa v dnešnej dobe dá asi len ťažko veriť...).

 Tento zoznam totižto nemusí robiť polícia, ale každý, kto má nejakú FB stránku si ho vie jedným klikom pozrieť, zoznam vytvára automaticky sám facebook. To, že počítanie ľudí pri celoplošnej cenzúre dá zabrať, je skôr problém toho, prečo to robia, a nie toho, že nevedia, ako sa k tým číslam dopočítať. Takže, pán Ivan, prečo klamete? Či to je už len zaužívaný pracovný postup - lož ako pracovný nástroj?!?

PS: A je možné to aj ľahko spočítať, len vymeňte cenzora za ITáka.

 Dôkaz toho, že zoznam existuje:

Obrázok blogu

 A možno Ivan klamal len kvôli zásade hospodárnosti. Čo ak je k dnešnému dňu zablokovaných aj viac ako stotisíc ľudí? Koľko by to bolo papiera, a vôbec, viete si predstaviť výšku toho poštovného na prepravu takých zoznamov kamiónom...???

 Bod 3, K dôvodom, prečo cenzurujú aj nevulgárne príspevky, mi odpísali iba to, že vulgárne cenzurujú. O dôvodoch ostatnej cenzúry ani slovko. S blokovaním vulgárnych príspevkov asi súhlasíme všetci, kto sa nevie vyjadriť slušne, nech sa radšej nevyjadruje. Ale to nič nehovorí o tom, prečo cenzurujú aj oznámenia ľudí o špinavých policajných praktikách či poberaniu úplatkov či iných, často až mafiánskych praktikách slovenskej polície. To sa dá napísať aj slušne a mnoho ľudí to tak aj robí, aspoň čo som ja sám videl zopár takých príspevkov, moje samotné nevynímajúc. Mafiáni na polícii proste dobre vedia, že im stačí napísať do odôvodnenia hocičo, aj lož, no a človek sa nápravy aj tak nedomôže, a to je skutočná ukážka svojvôle a moci slovenskej polície...

 Bod 4, K mojej žiadosti, aby s cenzúrou kritických ale slušných názorov obyvateľstva prestali a zoznam zablokovaných osôb (mimo vulgárne príspevky) vymazali, mi odpovedali, že moja žiadosť presahuje ich povinnosti. Vraj ich nemôžem nútiť robiť nejakú činnosť. Avšak mne ide iba o to, aby oni prestali robiť všeobecnú cenzúru kritických názorov. Ak by ju nerobili, nie je potrebná už žiadna ďalšia akcia.

Ústava Slovenskej republiky hovorí jasne, tretí oddiel, (3) Cenzúra sa zakazuje. Otázkou iba zostáva, pre koho je vlastne ústava záväzná, platí azda aj pre vedenie slovenskej polície?

 Bod 5, A na otázku, či sa policajti vzdelávajú, či majú školenia, aby pochopili, že i keď bola cenzúra v totalite bežná vec, že je dnes zakázaná (a v tomto duchu sa tvári i vláda a deklaruje to) mi odpísali, že sa zamestnanci zúčastňujú školení, ale už nenapísali akých. Predpokladám, že ide o školenia typu „Profesionálny cenzor“ a „Vymývač hláv“ alebo tzv. Kaliňákove letné drogové školenia

 A zaujímavá je aj posledná veta. "Povinná osoba na záver ešte dodáva, že Policajný zbor sa vo svojej činnosti riadi ústavou, ústavnými zákonmi, zákonmi a ......"

 Odpovedali na otázku, ktorú im nikto nepoložil. Považovali za potrebné len tak, mimochodom, zdôrazniť skutočnosť, že polícia dodržuje zákony Slovenskej republiky :-D. A to bola záverečná bodka, ktorá tomu dodala punc dôveryhodnosti.

----------

 Neskôr mi prišla ešte ďalšia odpoveď, tam je už podpísaná aj právnička JUDr. Martina Nemcovská, ktorá sa taktiež hlási k metóde práce „lož je môj pracovný nástroj“, a rovnako tvrdí, že zoznam zablokovaných osôb sa nedá získať. Ukázal som vyššie, aké je to jednoduché. A keďže ona je radca kancelárie ministra, tak aspoň vidíme, ako mu radí, resp. on jej? Kalinák je klamár, tak snáď nečakáte, že jeho radca bude slušný a čestný človek.

Obrázok blogu

Nuž, čo som čakal, že áno....

 Ministerstvo vnútra je iba politickým orgánom vládnej moci a funguje len tak, ako táto Ficovsko-SNS-Mosťácka mafia píska. Dal som teda šancu urobiť nápravu priamo Policajnému prezídiu, nakoľko sa nedávno sám sa pán Tibor Gašpar na tlačovke vyjadril, že si urobili stránku facebook, aby boli bližšie k ľuďom, a aby mohli „lepšie vysvetľovať“, ako polícia úžasne koná.  Poslal som teda list/sťažnosť aj jemu a prišla mi takáto odpoveď, celé znenie je tu:

 Pán Tibor Gašpar sa tu už jasne vyfarbil. Chcel po mne iba to, aby som mu list poslal klasickou poštou a nie inou cestou. ŠTBáci sa nezaprú, vždy chcú vedieť meno, hlavne ak niekomu vadí cenzúra.

 A následne po tom, čo si ma vylustroval, dal podnet na vybavenie riaditeľovi prezídia policajného zboru JUDr. Milanovi Vargovi, ktorý sa sťažnosti, v rovnakom duchu ako na ministerstve, zbavilV sťažnosti na policajné prezídium som už okrem doterajších vecí žiadal aspoň o odstránenie môjho konta z cenzorského listu, nakoľko ja sám viem, že som im vyčítal ich mafiánske praktiky slušným a nevulgárnym spôsobom. Jeho odpoveď bola naozaj úžasná:

  • Nevedia zistiť, či som napísal nevhodný komentár, a preto ma musia nechať zablokovaného.

(Prečo nezavrie pán riaditeľ Fica za spolupodieľanie sa na vražde novinára a jeho družky, kľudne s odôvodnením, že nevedia dokázať, či s tým Fico niečo mal alebo nie, ale teda zavrieť ho pre istotu zavrú. Týmto by sa polícia dostala za jeden deň k ľuďom bližšie ako za posledných cca 30 rokov, a aj bez facebooku.)

  • Nevedia potvrdiť aj vyvrátiť moje tvrdenia o cenzúre.

(Podľa mňa potvrdiť vedia, ale nechcú a vyvrátiť nemajú ako, lebo existuje.)

Ale teda účet mi ostal zablokovaný, rovnako ako tisícom iných občanov Slovenska alebo sveta. Nuž SME blogy cenzúru nerobia ;-), asi aj tu bude musieť polícia zakročiť...

Obrázok blogu

 Myslím, že takto sofistikované logické uvažovanie nemá žiadna iná vládna organizácia, iba policajti.

 Kedysi pred pár rokmi som sa snažil poskytnúť zákaznícku spätnú väzbu pre naše železnice na ich FB stránke, nakoľko kvalita a služby konkurenčného RegioJetu jasne ukázali, ako dobre môžu vyzerať služby spojené s cestovaním vlakom. Tiež ma síce za porovnávacie názory železnice na FB zablokovali, ale stačil jeden list na ich kontrolné oddelenie a odpoveď prišla rýchlo a kladná. Železnice nebudú cenzurovať názory na ich služby, ani keď človek pochváli konkurenciu, nakoľko železnice nebudú cenzurovať, ale radšej budú na základe zákazníckych i kritických reakcií zvyšovať kvalitu služieb.

 Rovnako ma dal nedávno na FB zablokovať riaditeľ CSS Dolný Lieskov Ing. František Martaus (trenčianska VUC – Baškov revír), ktorému sa zjavne nepáčilo verejné poukazovanie na rozkrádanie CSSky samotným riaditeľom Martausom. Zakrátko mi z VÚC Trenčín mi prišla odpoveď, že moje konto je odblokované, lebo VÚC Trenčín netoleruje cenzúru tak ako spomínaný riaditeľ. Aj vo Ficovom stáde sa teda nájdu čierne či skôr biele ovce, teda slušní ľudia.

 Nuž asi fakt len vedenie našej polície žije stále v časoch totality, ŠTBáci sa len prispôsobili novým podmienkam, ale v podstate sa nič moc nezmenilo. Vraždí sa už, vraj, menej, aspoň čosi...

PS: Na web kontaktnej stránke polície sa smelo opýtajte, koľko tisícov ľudí je zablokovaných, asi vám neodpovedia, ale pýtať sa treba!

Ľudovít Hajduch

Ľudovít Hajduch

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Do 2015teho som bol bežný všedný človek, rodina, 2 deti, práca. Dnes som rozvedený, nie z mojej vôle, a voľný čas musím tráviť obranou voči množstvu trestných či iných udaní namiesto hrania sa s mojimi deťmi, ktoré už viac ako rok nemôžm vídavať. (rovnako ich nemôžu vídavať starí rodičia, či strýko, či sesternice) A to napriek tomu, že mi súd už troma rozhodnutiami určil pravidelný čas na stretávanie sa s nimi, ex-manželka je proti.Nemám známosti, nemám peniaze, ale verím v slobodu slova a spravodlivosť. Až na to, že som už vytriezvel z toho, či tieto hodnoty ako aj zákon fungujú v Považskej Bystrici. Raz snáď budú... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu